18 Mart 2012 Pazar

KESİŞİMLER/DÖNÜŞÜMLER: AHMET GÜNEŞTEKİN

Mobius şeridini izleyerek bomboş binanın üçüncü katına çıktım. Santral İstanbul’un. Sergiye ayrılan karartılmış salondan içeri girdim. Boşluk, loşluk ve çalışmaların dev boyutlarının huzurunda, varlığımla ne yapacağımı bilememenin huzursuzluğuyla kamerama sarıldım. Onlar beni yutmadan önce davranma dürtüsüydü belki. Karşı karşıya durup çıplak gözle bakmadan vizöre sığdırmak, çiğnenebilir bir lokma haline getirmek.

Her ne idiyse, kendi kıpır kıpırlığımdan daha çok rahatsız olarak bir fasıl böyle dolaştım.

Çalışmalara eşlik eden sergi katalogundan metinler de bir bağ kuracaklarına kendi kendime kurabileceğimi de tehlikeye sokuyordu:

“Güneştekin’in yapıtıyla ne zaman yüzleşsem, öncelikli olarak Deleuze ve Guattari’ye, temel olarak da Nietsche’ye başvuruyor buldum kendimi.” (Devrik cümlelerden hoşlanmayanlara artık hak veriyorum.)

Bıraktım.

“Tamam. Şimdi sakinleş, kafası kesilmiş tavuk gibi sekmeyi bırak. Otur şu banka. Akıllıca bir şeyler söylemeye kalkmadan (çünkü eserleri vizöre sığdırmaya çalışmakla laflara tıkmaya kalkmak aynı şey) seyret.”

Seyrettim.

“Neler görüyorsun?”

Renklerin hercai modernliğiyle biçimlerin otoriterliği.

Kapalılığın da (kapalı gözlü figürler, kapalı pencere-kapı) bir ağırlığı var ama simetri (en büyük ağırlık) kırılmış.

Keskin ifade ve tekrarlanmazlık.

Konturların içi ayrıntılandırılmamış; rüzgarda bir o bir bu yana yatan ekinlerin dalgalanışına benzer bir esintiyle doldurulmuş.

Sanki bireysellik değil de gayri şahsi bir hava hareketi anlatılmış; daha büyük bir şey.

Tablolara üçüncü boyut katan yapıların “kesikliği”: Tamamlanmamışlık mı, eksilme mi?

“Üç sözcükle?”

Kesin-keskin-kesik

“Bak, sana güzelce evirip çevirebileceğin bol kontrast sundu. Zaten sanatla ilişkimizi sevdim-sevmedim şalterine indirgemesek daha iyi ederiz, değil mi? Sen de teşekkürünü sun ve de Otto’ya gidip dana jambonlu sahanda yumurta ile latte’ni sipariş et. (Tanrım!)”


Fotolarım:
https://picasaweb.google.com/118198168542066911108/KesisimlerDonusumler?authkey=Gv1sRgCL6Z5vLlxMrffA#

Sitesi:
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder