24 Mayıs 2020 Pazar

ŞEKERSİZ BAYRAM


Birkaç gün iyi kavuran yaz birden güze döndü. Rüzgar çıktı. Sıcaklık ve nem düşüverdi. Güneş derinleşen renkler, baygınlıktan çıkıp dirileşen ışığa çalışıyor. Lacivert deniz önümde, yeşiller çepeçevre, sokağa çıkma yasağıyla birlikte eve çekildim.



Şeytan son güne kadar ara ara dürttü. Tatlı almayacak mısın? Çikolata? Dondurma? 1-2 porsiyon baklava belki? Bayram ya, o bakımdan.

Sol omzuma soğuk bir bakış attım. Evde yaş-kuru meyve var, onlarla yetin.

Tamam da, onlar hep var, hani yeni bir şey olsun, hormonların da sevinir hem.

Cevap bile vermedim.

Tatlı niyetine yeni Japon kitabımı açtım. ikigai’sinden wabi-sabi’sine, yaşamı yalınlaştırıp güzelleştirmeye, kolaylaştırıp kuvvet kaynağına dönüştürmeye, değişim ve gelip geçicilikle, kusurlulukla barışmaya, fırtına ortasında huzur bulmaya yönelik kavramlarıyla Japon kültürü üzerine. Zevkle okumaya koyuldum. https://www.amazon.com/Little-Book-Japanese-Contentments-Wabi-sabi-ebook/dp/B07GC7WR96/ref=sr_1_1?crid=63UJ180V3LC7&dchild=1&keywords=a+little+book+of+japanese+contentment&qid=1590301504&sprefix=a+little+book+of+japanese%2Caps%2C299&sr=8-1

(Aynı yazarın Türkçe’ye çevrilmiş bir kitabı da var: https://www.idefix.com/Kitap/Japonizm/Erin-Niimi-Longhursthurst/Egitim-Basvuru/Kisisel-Gelisim/urunno=0001806020001 )

Genç yaşlı, her kuşaktan Japon’un sabahları Radio Taiso eşliğinde yaptıkları temel jimnastik hareketlerini hatırlamak da iyi oldu. Kaslarıma, eklemlerime 3-4 dakikalık bir bayram ettirdim. https://www.youtube.com/watch?v=I6ZRH9Mraqw (Devamı Leslie Sansone’un evde yürüyüş videolarıyla gelecek.)

Baktım Küf Kedisi yandaki evin tırabzanına yayılmış. Çağırıp aşağı indim. Kapları onun için aldığım mamadan bayramlık bir porsiyon ve suyla doldurdum. Okşamaya yeltenmedim, ahbaplığımız yeni. Dikkatle gözlerimin içine baktı, beklenmedik bir saldırganlığa karşı ayaklarımı kolladı. Çekildim, mamaya yumuldu. Komşunun hiç ilgilenmediğim bitkilerine bayramlık su verdim.

Işık, sessizlik, yaz sıcağında güz havasından tatlı bir ada, yüzümde küçük bir tebessüm, içimde hayatın bayramı edilir bir şey olduğuna dair güçlü bir kanı ile kendine özgü kutlamamı ettim işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder