24 Eylül 2015 Perşembe

Rüyamda bir otobüs terminalindeydim. Gelişleriyle gidişlerinin birbirine karıştığı bir grup içinde. Geliyor muyum gidiyor mu, bilemeden büfelerin önünde dolanırken birinin tezgahındaki karton kutu dikkatimi çekti. Durdum. İçi üflemeli doluydu. Huni gibi dipleriyle kısacık zurnaları andırıyorlardı. Ama kalın kartondan. Geometrik desenli rengarenk yüzeyleri cilalı, parlaktı. Türkuaz ağırlıklı birini çekip aldım. Huniye yakın kısmına kısık kedi gözü biçimli ve eğik iki çentik açılmıştı. Sesler buradan yapılıyordu demek. Sesini üflemeden işittim. Tatlıydı. Yumuşak. Gelmeyi de gitmeyi de unutmuş kalmıştım ki acele eden grubun geri çağırmasıyla oradan koptum.

*
Sabahları, flütün serin sentetik gövdesine parmaklarımın artık lap diye oturuşunu özlemiş olarak tepelere doğru yola koyuluyorum. Hevesle.

Bugün, kayaların içlere doğru cep yaptığı tarafta değil, denize baktığı yerin üstlerinde oturdum. Manzaram yine su ama berrak sığlığında diplerin suluboyalaşması yerine, azarak kayalara çarpıp kırılan dalgalar. Dışı lacivert, astarı camgöbeği, etrafı köpük köpük. Güneş gözlüğü yerine de parçalı bulutlar.

Çaldım, çalıştım. Vakit geldi geçti. Kendimi alamıyordum. Hadi bir de sesi çatlatmadan ne kadar yükseltebildiğine bak. Sese temizliğin ötesinde ne katabildiğine. Kişilik? Ruh? Böyle böyle gamı parmak egzersiziyle birleştirip çeşitlerken tam artık kalkmaya niyetlenmiştim ki bir çocuk şarkısı (Sansar ve Avcı) belirmeye başladı. Üç nota, dört, beş.. Bozuldu. Tamam, bozulduğu yere dön. Bir iki başa dönüşün ardından baştan sona çıkıverdi.

Flütün sevgime küçük bir armağanı gibi.

Teşekkürler flüt!

*
Psikologlar araştırmalarında uzun ömürlü tatminin, yaşam hoşnutluğunun nesnelerle değil, deneyimlerle geldiğini göstermiş. Buna göre daha akıllıcası, (parasal ve ruhsal) yatırımı öteberiye değil, yaşantılara yapmak. Yolculuklar, keşifler, öğrenme..

Un elenip kalbur duvara asıldığında üzerinde kalan bunlar. Aldığın yeni yeni cep telefonları, mobilya vd çerçöp değil demeye getiriyorlar.


Flüt de buna şen bir Si ile karşılık veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder