28 Ağustos 2015 Cuma

PALMİGRAFİ

Yüreğimin de zihnimin de çok ağır olduğu bir sıra kamerayı alıp palmiyelerin peşine düştüm. Rahatsızlığına iyi gelecek otu bilen ama nasılını elbette bilmeyen hayvanlar gibi, güdüm beni onlara götürdü.




Palmiye benim gibi gözüyle dokunan, işiten, kulağıyla gören biri için sunacaklarının sonu gelmeyen bir ağaç.

Bir kere olağanüstü grafik. Herhangi bir anı iyi bir tasarım atölyesinden çıkma görünüyor. Bu mevsimde yeşilini olduğu gibi koruyan yapraklarıyla renkleri dönenlerin bir aradalığı, monokrom-çok renkli kontrastını cömertçe sergiliyor.

Durağan olduğu kadar dinamik (ya rüzgarla ya da şu sıra çokça denediğim kamera hareketiyle kendi elimden çıkma bir devinimle) görüntüleri de yoğun bir ifade gücüne sahip.

Sonra sadece görünümünün uyandırdığı akustik-müzikal hisse değil, çıkardığı gerçek seslere de kulak veriyorum. Yapraklarının büyüklüğü, biçimi, dokusuyla palmiyenin eşsiz bir kendi sesi var. Sesleri.

Bunlar işin görsel-işitsel yanı. Palmiye bu kez odaklanma nesnesi işlevi de gördü ki sağaltıcı olan oydu. Lunaparktaki çılgın araçlara bindiğinde içinde uyanan dehşet hissini dikkatini tek bir noktaya vermek nasıl bir nebze dengelerse, öyle bir odak noktası oldu. Ha lunapark ha hayat, ülke. Zıvanadan çıkmış savruluş aynıydı: Dışarıda hiçbir şey bırakmadan palmiyelere ve onları nasıl ifade edeceğime kendimi vermek de kedinin kusturucu otu bulup çiğnemesiyle.

Kendimi daha iyi olmasa da daha sakin, yatışmış hissettim.

Ardından bu fotografları bir bir Facebook’a koymaya başladım. Günden güne sadece palmiye. Sıralamada bir çeşitlilik gözettim. Statik-dinamik, bütün-detay, yeşil-çok renkli, bulanık-net. Ama o kadar. Facebook gibi hızlı ve daldan dala girdi isteyen, bununla beslenen bir ortamda Bolero çalmaya benzedi. Biraz dikkatle bakılırsa oradaki çeşitliliğin, gelip geçiş hızı, üzerinde durulmayış ile aslında hemhal olunduğunda bu palmiyelerin barındırdığı yanında cılız kaldığı ortada. Sırf konu başlığının tek oluşu, altındakilere bakmaya ne kadar set çekecek, görmek istedim.

https://plus.google.com/photos/118198168542066911108/albums/6187949386286475729?banner=pwa

Almak isteyene de tek bir şeye odaklanmanın, orada derinleşmenin ruha ne kadar iyi geldiğinin esinini vermek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder