15 Mart 2018 Perşembe

TURİST


Arkadaşım, psikologun verdiği testte geçen sorudan söz ediyordu:

“Bu dünyaya görevli geldiğinizi hissediyor musunuz?”

Yanıt onun için su götürmez bir evet idi, benim içinse su götürmez bir hayır olduğunu bildim.

Güldüm:

“Yok, ben turist olarak gelmişim.”

Bir şeyleri değiştirmek, iyileştirmek, korumak yani müdahil olmak hiçbir vakit güdülerim olmadı. Kanım, okumuş yazmışın, entelektüelin nezdinde makbul olan, canı gönülden inanılabilen bu sâiklerle kaynamadı.

Hayata müdahalecilikle değil, seyircilikle dahil oluyorum. İlişkilenme biçimim bir antropolgunki ile turistinki arasında.

Ama temasın derinliğinden bir şey eksiltmiyor bu; etkin, aktif olma yükünün (aksi halde binen suçluluk duygusunun) olmayışıyla belki artırıyor.

Dünyayı batıranlarla kurtaranlar ve statükoyu sürdürenler arasında bir turist.

Meraklı, ilgili. Heyecanlı.

Ve gidici.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder