13 Kasım 2023 Pazartesi

DUVAR OTURUŞU

Bacaklarını güçlendirmek istiyorsan, dedi arkadaşım, şunu dene. Kalkıp duvara dayandı, bacaklarını omuz genişliğinde açıp sırtının dayalı kaldığı duvarda adım adım yere kaydı. Baldırları yere paralel hale geldiğinde durdu. Dünyanın en rahat (ve olmayan!) sandalyesinde oturur gibiydi böyle. Duvar oturuşunu (wall sit) görmüş oldum.

İzometrik diye adlandırılan, kasları görünürde bir hareket olmaksızın çalıştıran egzersizlerin nasıl bir şey olduğunu da 30 saniyelik ilk duvar oturuşumda bedenimle birlikte anladık.

Yerde bulup parmaklarım arasında hayranlıkla evirip çevirdiğim koca bir gümüş sikke misali parlayan bu yeni keşfi alıp internete daldım. Egzersiz yapmayan vücutlara da uygun muydu? Benim yaşlarımda? Ne sıklık ve süreyle, nasıl yapılmalı? Evet, gayet uygundu (abartmamayı unutmamalı tabii). Esneme hareketleriyle de birleştirip evde yapılır bir pakete dönüştürecek iki de bağlantı işaretledim. Kolları sıvadım.

https://www.youtube.com/watch?v=HHnpgHNkLcE

https://www.youtube.com/watch?v=kfjVFQWWiZw

*

İnternette dolanırken gördüğüm bir blog yazısı (aşırı kilolu ve beden imgesiyle sorunları olan bir kadının notlarıydı) egzersizin yararlarını sayıp döküyor, ardından dikkat edilecek noktaları sıralıyordu. Bunlardan biri, “Kendinize oyalanacak bir şeyler bulun” idi, zira “malumunuz, duvara bakmak feci sıkıcıdır!”

Ah, dedim, hayatın belki de en işitilmeye değer fısıltılarının yükselebildiği bir varlık halinin, modern insanın can sıkıntısı adı verip nasıl kaçacağını bilemediği, büyüdükçe büyüyen bir pakete çevrilmesinin kurbanlarından biri daha.

Nasıl bir şeydir bu can? Neden sıkılır? Neye bağımlı oluverir de yoksun kalacak olduğunda kendini yutucu, boğucu, dipsiz bir sıkıntı içinde bulur?

Can sıkıntısı ruhsal evsizlik gibi bir şey, diye düşündüm. Sıkıyor seni, kaç, uzaklaş canından, kendini hareket, renk, parıltı ile sersemletici bir algı bombardımanın sahte vaatleri içinde bul. Aradığını orada ara ki bulamayasın.

Neyse. Benim için duvar oturuşu böylece duvar seyrine de bir çağrı oldu.

Şükranlarımla.



1 yorum: