23 Haziran 2023 Cuma

YOL AYRIMI

Akla yatırılan, sopası-havucu (eli kulağında tehlike ve kaçırıldı kaçırılacak fırsat algısı) ile manipülasyonu da eksik olmadan sunulan girişimi ortak çıkar, ortak karardır diye maliyeti, külfeti gözümde büyüdükçe büyüyerek kabul etmiştim ki bir geceden ertesi sabaha vazgeçildi!

Sonradan edindiğim verilere, kafamda beliren sorulara bakarken bana hiç de olduğu gibi sunulmadığını gördüğüm asıl resme uyandım.

*

Bütün keskinliğiyle onca kutuplaşmamıza rağmen zengin yoksul, “medeni” “yontulmamış,” muhafazakar ileri görüşlü demeden hepimizi birleştiren bir şey varsa (toplu güvensizlikten doğan ama sonra dönüp bu güvensizliği pekiştiren) “önce kendin!” amentüsü olmalı. Kazık at ki kazığı sen yemeyesin. Ya da nasılsa yiyeceksin, sen de atabildiğin kadar at ki fazla ezilmeyesin, sineğin kanadından bakraç bakraç yağ çıkarasın.

İlk adımın bu dürtüyle gelmesi, ifade edilen ile onun nasıl okunacağını belirliyor.

Top hep falsolu ama karşılayacak olan bunun farkında ve hazırlıklı.

Ben değilim. Hiç olamadım.

Refleksim şüphe, kurcalama değil, beyanı ne ise o olarak almak.

“Enayi misin?”

Evet. Enayilikten kasıt açık: Akıl diye tanımlananın tersi. Ha hı de, bak bakalım senin işine geliyor mu, gelmiyorsa usturuplu bir biçimde (ertelemek, yan çizmek, bahaneler) sıvış.

Ceza mı aldın, bırak, nasılsa affedilir bir ara. Resmi ödemelerde oyalan oyalanabildiğine, ya yapılandırılır ya onlar da silinir.

İpe un ser, etrafında dolan. Ve sen sen ol, asla, asla önce (ve çoğunlukla asıl veya sadece) kendine hizmet edecek adımını açık etme, “bak, senin de yararına” sosuna bula. Çarpıtma, dayatma, örtülü-açık tehdit ile manipülasyonun ayağa düşmüş ama hep işler kurallarını tepe tepe kullan.

Meydan senindir!

Enayi olduğum kadar meydana da adım atmadım.

Beceremez miydim?

Kim bilir. Ama benim itici gücüm düzlüğün, açıklığın çok daha kolay, zahmetsiz olmasında. Ve önce/sadece/asıl ben demenin kurutucu, fukaralaştırıcı, daraltıcı, tüketici yavanlığına antipati.

Enayiliğimde pek tenha bir kenardayım ama iliğimi kıvrılıp bükülme, eğriyi doğru gösterme, ayak oyunları, açık kapama telaşı kurutmuyor.

Suyum berrak aksın da içine sindiren çirkef kovasını boşaltsın varsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder