10 Aralık 2021 Cuma

DAMARDAN

Seninle olmak bir tava kızgın yağla dolaşmak gibi dedim.

Planını dışarıdan hiçbir ters etki olmayacakmış gibi yapıyorsun: Şunlar şunlar şu şekilde yapılıp edile!

Yoluna en ufağından bir engel, aksama, belirsizlik çıkmayagörsün, kızgın yağın, tavası çalkalanmış gibi oraya buraya sıçrıyor. Önce beni yakıyor, canım yanınca ben de etrafımda kim, ne varsa onu.

Yılanın şimşek gibi dışarı uzatıp içeri çektiği dili misali işin neyse bitir, kabuğuna çekil; dürtün bu sanki.

Gözün kulağın kafandakinden başka her şeye kapalı. Öngörülmezliklere. Doğal aksiliklere. Manilere. Kontrolü sende olmayana. Hayata!

A’dan B’ye öngördüğün gibi gittiğimde mutlu olsan bari. O da yok. En fazla zaten yapman gerektiğini yaptın, bir de övgü bekleme der gibi sırtını dönüp bir sonraki programa ve bunun peşinden hiç ayrılmayan iritasyon, sürtüşme, düş kırıklığı, öfke ve tahammülsüzlüğe geçiyorsun.

Öne fırladığında, içine düştüğümde, sabırsızlığın, paniğin, tahammülsüzlüğünle birleşiverdiğimde gözüm kararıyor, kulağım sağırlaşıyor. Hayat soluksuz, basık, ışıksız seninle. Umutsuz.

Şiddetinden, şirretliğinden kaçmak için kendi kendimden saklanıyorum. Bir zorbayla yaşar gibi, istediğini bir an evvel ve istediğin gibi yapıp rahatlamaya bakıyorum.

Neyse ki et tırnaktan ayrılıyor artık. En azından aklı başında, sakin anlarımda. Yana çekilip seni olduğun gibi, kontrolsüz bir tava kızgın yağ gibi görmeye başladım. Benmişin gibi savunmaya, namına yerin dibine girmeye, başlattığın gerginliğe gerekçe, kılıf, kafiye aramaya son verir oldum.

Bir tür lodos fırtınası gibi bakmaya başladım. Elverişsiz, tehlikeli, bana, etrafıma zarar verici.

Tahammülsüzlüğünde sen bana hep kızgınsın. Sadece kusurlarımı görüyor, geri kalanı kesip atıyorsun.

Bense kızgın değilim sana. Artık gözüm de korkmuyor ne de yılıyor, karşında çaresiz kalıyorum.

Böyleyken böyle. Bil, istedim.

Durdu, sözümü hiç kesmeden kulak kesildi.

Ben, dedi, uzun bir sessizliğin ardından, sadece iyiliğimizi istiyorum, kimsenin de kötülüğünü istemiyorum.

Biliyorum dedim yumuşayan yüreğimle bu güdük, güçlü ve ne kadar zor yanıma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder