10 Ocak 2023 Salı

MERAK

Mimarlık okuyup turizm yapmış. El attığı alanlar bu ikisi arasında genişçe bir yelpazeye yayılıyor.

“Sorarlar bunu da nereden bildin diye. Merak, derim. Öteden beri merak duydum. Hatırlıyorum, ilkokulda çocuklar ders aralarında top peşinde koşarken ben gider, köşedeki kestane kebapçıyı ya da yeni kantin binasının ahşap iskeletine tel örgü raptettikten sonra sıvasını yapan sıvacıyı öylece dikilip uzun uzun seyrederdim.

“Nasıl oluyor? Nasıl yapıyorlar? Peki neden öyle?”

Merak öğrenmeye, öğrenmek bilmeye, bilmek sorun çözmeye götürmüş.

Sıva yapmaktan kestane pişirmeye, yapı izolasyonundan marangozluğa, döşemeciliğe..

Bahçeye bir şeyler ekip dikmeye, ağaç budamaya usul usul yaklaşıp toprağın, bitkilerin dilinde giderek akıcılaşmasına ben tanık oluyorum.

Yelpazesini geniş tutmaktan, bir işte öğrendiğini ilgisiz görünen başka birine aktarmada yararlanıyor.

Öğrenmekten de bariz bir zevk alıyor.

Merak belki kediyi öldürür ama o, ilgiyle açıklıkla, iştahla yaşattıklarından.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder